blog

Een goed feest als bruiloft, in plaats van een volledige trouwdag : Het Nieuwe Trouwen

In de blog ‘’Hoe organiseer je een losse, relaxte en betaalbare bruiloft? 7 tips voor het samenstellen van jullie moderne bruiloft.’’ Hadden we het al even over de dagindeling van een bruiloft. Zo hebben wij zelf een nieuw concept bedacht, namelijk: Het nieuwe Trouwen! Geen volgepropte dag met veel verschillende locaties en mensen, maar 1 plek waar het vooral later op de dag gaat gebeuren. In deze blog nemen we je mee in onze ideale dagplanning van een moderne bruiloft die helemaal past bij ‘het Nieuwe trouwen’

Wij zien het nieuwe trouwen als volgt voor ons:

17:00 – First Look

17:30 – Champagne + Borrel

18:30 – Diner

20:30 – Ceremonie

21:15 – Feest

Fist Look

Het nieuwe trouwen pas vanaf 17:00 begint met alleen je close family & friends. Wat?! Om 17:00 uur pas? Yes. Om 17:00 uur beginnen we met een gezamenlijke first look. 

Borrel

Na deze ontlading is er tijd voor jullie friends & family om jullie te bewonderen onder het genot van champagne en eventueel met klein (kaas)taartje. 

Foodtruck dinner

Vervolgens wordt het tijd om rustig te tafelen OF verder te borrelen met een walking dinner langs de leukste foodtrucks.

Ceremonie

Daarna trekken jullie je als bruidspaar even terug, even opfrissen ter voorbereiding op de ceremonie. Die je op verschillende manieren kunt vieren. Misschien nog steeds met dit kleine gezelschap of wellicht met alle gasten, dus ook de avondgasten die inmiddels zijn gearriveerd. Iedereen neemt plaats of zoekt staand een plekje. Dan is het moment daar: jullie komen een voor een met ouders of samen binnen! Afhankelijk van het gekozen nummer zetten jullie de toon. Dat kan emotioneel of juist vrolijk. 

Zo kun je ervoor kiezen een ceremonie te begeleiden met veel muziek. En misschien wel de ceremonie over te laten lopen in het feest met een knaller van een hit, waarbij iedereen mag dansen. Of juist weinig muziek toe te passen. 

Je kan je publiek betrekken, door mensen wat te laten zeggen in de zin van speeches of brieven die door de ambtenaar of spreker worden voorgedragen. Of alleen te gaan voor jullie verhaal.

Je kan kiezen voor een ambtenaar, of juist een vriend of familielid die jullie ceremonie begeleid met woorden. 

Je kan kiezen voor de standaard ceremonie van zo’n 45 minuten of juist een ceremonie van 15 minuten.

Feest

Na een persoonlijke ceremonie (wij zijn voor een vriend of familie die de ceremonie voltrekt!) van max 45 minuten gaat de tweede ronde prosecco of ander feestelijk drankje de zaal in, stoelen eruit en wordt het feest ingezet met een knaller van een hit! 

Feliciteren doen mensen op de dansvloer of aan de bar, geen lange rijen please. En eventuele cadeaus worden op de cadeautafel neergezet met leuke persoonlijke noot, zodat jullie op een later moment de tijd kunnen nemen om deze rustig in ontvangst te nemen. 

After party?!

Uiteraard bepalen jullie tot hoe laat het feest duurt, of jullie blijven tot de afterparty en wie er blijven slapen. Maar we zijn wel voorstanders van een verzorgd vervoer/overnachting voor een goed geslaagd trouwfeest. Lees deze blog waarom.

Het belangrijkste aan trouwen: het vieren van de liefde

Welke daginvulling jullie uiteindelijk kiezen, is helemaal aan jullie. Er is geen goed of fout. Misschien kiezen jullie liever toch voor de meer traditionele dagplanning van een bruiloft?

Iedere bruiloft is anders en uniek op zijn manier, want de mensen maken de bruiloft. Houd rekening met hetgeen wat jullie belangrijk vinden. Want het is jullie dag. En het gaat er uiteindelijk niet om hoe, hoe lang of waar je het viert. Het allerbelangrijkste is dat je samen met je dierbaren de liefde viert! Jullie liefde, maar ook de liefde van jullie dierbaren.

Indien je wel wat hulp kunt gebruiken, we’ve got your back!

Ben je nieuwsgierig welke dagindeling bij jullie past? Kun je wel wat advies gebruiken of wil je gewoon even sparren over een fijne invulling? We helpen jullie graag met het vinden van jullie dag. We vieren graag samen met jullie de liefde!

Liefs Willeke

 

Bruiloft organisatie Drenthe